woensdag 1 mei 2013

Leve onze koning (hollandse cakepops)

 
Hoera, gisteren was het een historische feestdag met voortaan een koning en konginin voor ons land. Toch hebben wij (lees eigenlijk IK) deze dag net als de jaren daarvoor doorgebracht. Het ene jaar ga ik lekker struinen over de diverse rommelmarkten en het andere jaar ga ik (met de meiden) zelf met onze spulletjes op de markt zitten, en dan hopen we dat we wat verdienen. Dit jaar was de planning om weer te gaan zitten met onze eigen spullen (de zolder stond al een tijdje volgebouwd). Ik wilde graag met de meiden als extraatje cakepops maken en ze samen met de andere spullen verkopen op de vrijmarkt. Maar met alle zieken in huis (en mijn standvastige houding om toch te gaan) ben ik de zondagavond ervoor al begonnen met de cakepops. Ik wilde er eigenlijk 50 maken, maar bij 30 hield ik het voor gezien, ik dacht dat doe ik wel even (wat ik wel vaker denk als ik aan het bakken ga) maar er ging toch meer tijd in zitten als ik dacht. Ook wilde het recept dat ik had niet lukken in de cakpopmaker (iemand nog tips??), maar gelukkig had ik nog een cakpopmix staan  

Dus na een avondje bakken, dippen, rollen en inpakken vond ik het eindresultaat toch erg hollands en vrolijk geworden. Jammer genoeg waren de oranje candymelds die ik had (van de action) met sinaasappelsmaak (wat ik zelf niet zo lekker vond) Maar de kinderen op de vrijmarkt hoorde ik niet klagen en ze gingen als zoete broodjes over de toonbank (voor 50cent per stuk). Het was een heerlijke dag, jammer genoeg zonder man en kinderen, maar gelukkig met de zon en ik mag niet klagen over de verdiensten. Al met al een supergeslaagde dag.

1 opmerking:

  1. Welk recept had je dan? Ik doe gewoon altijd cupcake of biscuit mix erin. dan 3 kwart vullen. Ik heb nog nooit problemen gehad. Cakepops nemen inderdaad veel meer tijd in dan je denkt. Heb ik mij ook is goed in vergist!

    BeantwoordenVerwijderen